ah-lu-sunnah waldjamaa3a met de begrip van de selefoes saalih
Hoe zet ik mijn hart recht

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ah-lu-sunnah // Aqieda
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Oum 'Abdul-Qadir
Modertor


Geregistreerd op: 15 Mei 2008
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: 15-05-2008 23:15:05    Onderwerp: Hoe zet ik mijn hart recht Reageren met citaat
Hoe zet ik mijn hart recht

Sheich Aboe Islam: Hoe zet ik mijn hart recht (1)

'Ons onderwerp van vandaag is 'hoe zet ik mijn hart recht?'


Broeders en zusters, wij leven in een rare tijd, en ik zweer bij Allah, dat de manier om alles recht te krijgen begint bij het rechtzetten van het hart! Wij moeten onze harten zuiveren van haat, nijd en opsplitsing onder onze broeders!
Want door deze voorvernoemde ziektes hebben de vijanden ons overmeesterd!
Waarom? Wel omdat zij zien dat wij heel verdeeld en zwak zijn!
De reden waarom wij zo geworden zijn, is dit zieke hart, dat ofwel de ziekte van verlangens ofwel de ziekte van onduidelijkheden in zich draagt. Allah verduidelijkt dat het hart ziek kan worden door verlangens en zegt:
'En maak jullie stemmen niet te zacht, want dan zal degene in wiens hart een ziekte is (drang naar zina en dergelijke) verlangen!' (Al-Ahzaab/32)
Deze ziekelijke verlangens hebben ervoor gezorgd dat wij onze gebeden en een groot gedeelte van ons geloof gelaten hebben. Onze harten zijn ziek, waardoor wij streven achter het vergaren van weelde, om dit uiteindelijk terug aan wereldlijke zaken uit te geven!
Laat ons naar onszelf kijken, het ?nige waar wij echt bezorgd om zijn is weelde en geld om onze verlangens tot rust te brengen!
De andere ziekte, is de ziekte van onzekerheid, een onzekerheid die te wijten is aan een gebrek aan kennis, waardoor de harten gaan twijfelen! Door deze onzekerheden en onduidelijkheden zijn wij in groepen opgesplitst. Zwaarden werden getrokken tegenover de leiders van de moslims en zij werden ongelovig verklaard, en sommigen onder hen verklaren zelfs hun eigen moslim-ouders als ongelovigen, en anderen laten het gebed achter een imam, omdat zij zeggen dat hij ongelovig is. Allah vermeldt deze ziekte en zegt:
'In hun hart is een ziekte, waarop Allah hen in ziekte liet toenemen!' (Al-Baqarah: 10)
Een student van de kennis ziet dit duidelijk, en merkt dat de ziekte van verlangens en twijfels en verdeling op dit moment overheersen. Het is een pijnlijke situatie waarin wij ons bevinden, waardoor onze vijanden ons overmeesteren en niet meer respecteren!
Hierdoor hebben zij onze zwakheid benut en ons nog meer laten twijfelen, door middel van de televisie, satteliet, vrouwen en geld, hebben zij hun zogenaamde mooie verlangens te koop gesteld, waardoor wij zwakker werden, en zij de bovenhand genomen hebben!
Broeders en zusters, dit onderwerp is niet van geringe waarde, want moesten wij hierover nadenken en dit rechtzetten, dan zou de moslimgemeenschap terug rechtgezet kunnen worden!'
wordt vervolgd
(Hoe je hart rechtzetten van Sheich Aboe Islam. Ik wil mijn nabije broeder Aboe Shawkanie Taalib b. Tyson - nabije student van de Sheich - hierbij bedanken die de moeite genomen heeft dit uit te typen en naar het Engels te vertalen, en dit boekje bevindt zich nu op de markt in Engeland met als tittel: How to rectify your heart)?
_________________
''..En vreest een Dag waarop de ene ziel niets voor de andere ziel kan doen en er geen losprijs van haar aanvaard zal worden, geen voorspraak zal haar baten. En zij zullen niet geholpen worden.'' (2:123)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ah-lu-sunnah // Aqieda Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum