ah-lu-sunnah waldjamaa3a met de begrip van de selefoes saalih
"Wanneer ga jij Hijrah maken"

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ah-lu-sunnah // Hijra
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Oum 'Abdul-Qadir
Modertor


Geregistreerd op: 15 Mei 2008
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: 16-05-2008 11:22:03    Onderwerp: "Wanneer ga jij Hijrah maken" Reageren met citaat
[size=18]"Wanneer ga jij Hijrah maken"[/size]

In 1999 begunstigde Allaah mijn familie en mij met de mogelijkheid om de Imaam van Hadeeth, Naasir us-Sunnah was-Salafiyyah, de Allaamah Abu Abdir-Rahmaan Muhammad Naasir-ud-Deen al-Albaanee te bezoeken toen hij in het ziekenhuis lag in de provincie Shamaysee te Jordani. We gingen vroeg in de middag naar het ziekenhuis en vroegen of er een pati?nt lag met de naam Shaykh Muhammad Naasir-ud-Deen al-Albaanee. Ze keken op een wit bord vol met pati?nten en zo zeker als wat stond daar een Muhammad Naasir ud-Deen op de lijst in Kamer 332 (of iets in die richting, ik kan het mij niet meer exact herinneren).

We gingen op weg naar de lift en vonden de kamer, maar er werd ons verteld dat de Shaykh aan het slapen was. De kleinzoon van de Shaykh gaf me de toestemming om de kamer binnen te komen om de Shaykh even snel te zien. Voor mij lag een knappe witte man, met weinig haar en een volle witte baard. Zijn mooie armen waren gekleurd met blauwe kneuzingen als gevolg van de injecties die hij had ontvangen.

Later die dag ging ik terug en zag ik dat de Shaykh wakker was geworden, maar één van zijn kleinzonen probeerde mij tegen te houden om de kamer binnen te komen en vertelde mij dat het tijd was voor zijn medicijnen. Ik vertelde hem dat ik helemaal vanuit Engeland was gereisd om alleen de Shaykh te zien en hem mijn Salaam te geven, dus hoe kon hij mij weigeren om binnen te komen.

Mijn vrouw ging een andere kamer binnen waar ze Umm Fadl, de vrouw van de Shaykh, een van zijn schoondochters en wat andere familieleden ontmoette.

Ik ging naar binnen en zag de Shaykh gedeeltelijk rechtop in bed zitten. Ik schudde zijn fragiele hand en wilde het en hem wanhopig graag kussen, maar ik was bang dat hij dat niet fijn zou vinden, vanwege hetgeen wat mij bereikt had via sommige broeders over zijn nederigheid.

Ik gaf de Shaykh de Salaam, die hij beantwoorde en ik zei toen: "Shaykh, moge Allaah u beschermen. Ik hou van u omwille van Allaah."

Hij zei, wijzend naar boven: "Moge Degene van wie jij omwille van Hem van mij hebt gehouden, van jou houden."

Ik zei: "Shaykh, ik ben vanuit Engeland gekomen."

Hij zei: "Heb je daar Salafees?"

Ik zei: "Ja Shaykh er zijn er veel, Alhamdullillaah."

Hij zei: "Heb je daar 'Ulemaa?"

Ik zei: "Nee Shaykh, daar zijn geen geleerden, maar we hebben broeders van de Madeenaah Universiteit die vele boeken en bandjes hebben vertaald. En we hebben links met Shaykh Rabee', Shaykh Muqbil, en wat studenten van de kennis bezoeken ons vanuit Saudi, Kuwait en Jordanie, en geven duroos."

Hij zei: "Wanneer ga je Hijra maken?"

Ik zei: "Zo snel als ik kan, Shaykh."

Hij zei: "Maak Hijra naar het land van de Muslims!"

Ik zei: "Ja Shaykh, ik ben van plan om naar het Koninkrijk van Saudi-Arabie te gaan."

Hij zei: "Moge Allaah jou belonen."

Ik antwoordde: "En moge Hij u belonen."

Met dat gaf ik de Shaykh de Salaam en zijn medicijnen werden gebracht. We gingen weg en waren Allaah dankbaar dat hij ons zo een zegening had geschonken. Drie maanden later bereikte ons in Engeland het tragische nieuws dat de Shaykh was overleden.

O Allaah, heb genade met hem, verhoog zijn naam tot de Laatste Dag, geef hem vrede en maak het hem gemakkelijk in zijn graf, schenk ons liefde voor hem en geef ons kracht om degene te haten die hem haat en maak zijn inspanningen heilzaam voor hem op die Dag:

De Dag waarop rijkdom noch kinderen zullen baten.Maar slechts hij, die met een toegewijd hart tot Allah komt, (zal baat vinden). [Ash-Shu'araa: 88, 89]

En degenen die na hen kwamen, zeggen: "Onze Heer, vergeef ons en onze broeders, die ons voorafgingen in het geloof, en laat geen wrok in ons hart blijven tegen de gelovigen. Onze Heer! Gij zijt inderdaad Liefderijk, Genadevol." [al-Hashr: 10]

---

En in dit zijn vele lessen:

1. Onder die lessen, de grote nederigheid, warmte en vriendelijkheid van de Shaykh naar ons toe.

2. Evenals de bezorgdheid die de Shaykh had voor de Salafees over de wereld en zijn belangstelling voor hen.

3. Zijn bezorgdheid dat de Salafees moeten zijn gelinkt aan de 'Ulemaa.

4. Nog een les is zijn sterke advies om Hijra te maken naar het land van de Muslims.

5. Ook het bestaan van zijn genade en zorg, waarbij hij vele malen Du'aa maakte voor ons.

En dit alles ondanks de hevigheid van zijn toestand in die tijd. En ik ben er zeker van dat er meerdere lessen zijn.

---

En we leven in een tijd waar weinig geleerden zijn en de onwetendheid wijdverspreid is. Dus het moet ons belang zijn dat we de Imaams van de Sunnah bezoeken die vandaag de dag nog leven, zoals Shaykh Rabee, Shaykh Ahmad, Shaykh Zayd, Shaykh Saaleh al-Fawzaan, Shaykh Ubayd en anderen, moge Allaah hen allen beschermen.

Overdenk deze zaak voor het te laat is, aangezien het bezoeken van de Imaams van de Sunnah de weg van onze nobele Salaf was.

---
Abid Zargar
Eerder geplaatst op SalafiTalk.Net
_________________
''..En vreest een Dag waarop de ene ziel niets voor de andere ziel kan doen en er geen losprijs van haar aanvaard zal worden, geen voorspraak zal haar baten. En zij zullen niet geholpen worden.'' (2:123)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    ah-lu-sunnah // Hijra Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum